Kan je als mens water vernietigen?

heb ooit gehoord dat de hoeveelheid water altijd hetzelfde blijft. deus kan je water als mens ver-niet-igen, zodat het ir echt niet meer is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
GV

Het beste antwoord

Ja dat kan, ergo dat is het idee van op waterstof gaan rijden. Je splits dan water (H2O) in waterstof (H2) en zuurstof (O). Eigenlijk is het: 2x H2O = 2x H2 + O2. Dit kost energie, maar dat zou je bv met zonne-energie kunnen doen. Dan is je water vernietigd, want het zijn nu 2 andere gassen geworden. Bij het verbranden draait de reactie om en komt er energie vrij om op te rijden. Maar goed, als je dat verbranden niet meer doet, dan heb je op de lange duur geen water meer over...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Dat is een goede vraag! Volgens mij is dat weldegelijk mogelijk. Wanneer je een extreme droogte veroorzaakt, zoals het geval is in de woestijn, kan je watervoorraden op lange termijn platleggen. Door de opwarming van de aarde zou dit op lange termijn dan ook kunnen gebeuren. Deze opwarming van de aarde is dan ook door toedoen van de mensheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hiermee wordt geen water vernietigd....hooguit naar elders verplaatst. Daarnaast is de continue klimaat verandering NIET door toedoen van de mens....want het klimaat verandert al continu sinds de aarde ongeveen bestaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het behoud van massa in een gesloten systeem is een rotsvaste fysische principe. Er verdwijnt geen massa en er komt ook niks bij.
De mens kan het water zeker vernietigen.
Er wordt al heel veel gif in het water gedumpt en als daar weinig of niets aan gedaan wordt vergiftigen wij ons zelf.
Er is in het verleden, en waarschijnlijk nog steeds, zoveel troep in de oceanen terecht gekomen waarvan men nu nog niet weet wat de uitwerking daarvan zal worden, dat ik denk dat het water zeker vernietigd kan worden. Denk dan ook aan de atoomonderzeeërs die in Rusland liggen weg te rotten.

Toegevoegd na 1 minuut:
P.s het water zal daardoor niet opraken maar wel onbruikbaar worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee tuurlijk niet, een van de hoofdwetten bij scheikunde is dat je stoffen niet kan vernietigen, en ook niet vermeerderen.
Als water opdroogt betekent dat alleen dat het verdampt tot gasvorm. Het water is er dan dus nog wel. maar het is niet zoals het eerst was -als vloeibare- vorm.
Het hoogste wat je kan doen is het water naar de ruimte brengen, dan is het niet vernietigd, maar wel weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent in de war met het behoud van massa. Maar binnen de scheikunde is het heel goed mogelijk om stoffen te "vernietigen" ten gunste van nieuwe stoffen. Daarbij geldt het behoud van massa. Alles grammetjes voor de reacties is gelijk aan de grammetjes na de reacties.
Vernietigen en dat het er niet meer is (op is) lijkt mij twee verschillend dingen.
Vernietigen zou ik willen omschrijven als dat al het water onbruikbaar is geworden voor menselijke consumptie., b.v. door vergiftiging of radioactieve straling.
Ik denk dat dit een hele klus wordt, mede daar er ook veel ondergronds water voorkomt.
Maar als de mens het perse zou willen (maar wie wil dat nou) zouden ze daartoe misschien in staat zijn.
Dat al het water zou verdwijnen, b.v. door verdamping en dan door menselijk toedoen, lijkt me moeilijker. Ook al warmt de aarde op (door menselijk toedoen hè, en dat is op dit moment nog steeds discutabel), het water wat verdampt zal ook weer een keer losgelaten moeten worden door de lucht. Ik ben bang dat dit niet tot de mogelijkheid behoort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Water is een verbinding van waterstof en zuurstof. Technisch en theoretisch gesproken kan je water vernietigen door het waterstof en zuurstof van elkaar los te nemen, dan hou je die twee gassen over en is er dus geen water meer.

Het probleem is dan alleen dat de wereld helemaal vol zit met een uiterst explosief mengsel van waterstofgas en zuurstof, een klein vonkje is dan genoeg om alle waterstof en zuurstof weer met elkaar te laten reageren en de atmosfeer voor een kort moment in een grote vuurbal te laten veranderen, waarna het verschrikkelijk gaat regenen en alle water weer terug komt.
itsme
14 jaar geleden
Ik vraag me af...of de hoeveelheid water altijd hetzelfde blijft. Water kan stijgen en dalen, verdrogen of overstromen. Water en Vuur, zijn de grootste vijanden van de mens.
En toch hebben we het nodig, kunnen we niet zonder.
Als er atoombommen zouden vallen of nog ergere bommen, die de lucht vergiftigen...wordt ook de regen giftig...en de rivieren, beekjes, slootjes. En zonder water...kan niemand leven. Geen plant, mens of dier.
Je kunt met water wel een mens vernietigen. Doorzagen met een heeeele dunne, keiharde straal water. Dat kan. Zagen met water. Waarom zou je water willen vernietigen?
Zodat je dan een heel volk of natie in je macht kunt hebben?
Een hoop zieke mensen zouden dat wel willen waarschijnlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elke molecuul op aarde word weer iets anders als het is opgebruikt.
Alle moleculen qua aantal zal dus altijd gelijk blijven desnoods in een andere samenstelling.
Het principe van ashes to ashes en dust to dust dus.
Er was laatst een heel programma hierover op discovery geloof ik.
Ik vond dat een mooie gedachte eigenlijk en paste in het plaatje.

Elke water molecuul zal dus in iets anders veranderen.. lucht, aarde etc etc... Dus mocht het zo zijn dat de mens al het water zou kunnen vernietigen ( wat mij heel sterk lijkt) zal er hiervoor iets anders in de plaats komen.Wist je dat er zoveel water op de aarde is dat als alle mensen tegelijk de zee in zouden gaan deze maar een haardikte zou stijgen... er moet dus toch heel wat gebeuren voor dat dit water echt helemaal is verdwenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tegenwoordig zijn ze bij CERN bezig met atomen te laten botsen. Hier schijnt antimaterie van te maken zijn. Daarmee kun je alles vernietigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk kan het wel, maar... als je water ontleedt, door electrolyse, krijg je waterstof en zuurstof... die zou je meteen apart moeten opslaan(en wat moet je met al die opgeslagen zuurstof en waterstof?
Zodra je ze n.l. ergens anders voor gebruikt, komen deze gassen elkaar weer tegen, en vormen weer water dat is n.l. een voorkeursbinding (daarom hebben we er ook zoveel van).

Toegevoegd na 3 minuten:
Maar bedenk ook dat de mens voor ca.60% uit water bestaat...je kunt dus nooit AL het water vernietigen, want voor je zover bent, ben je er zelf niet meer....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Water is een combinatie van atomen en valt onder elementen. Je kunt het late verdampe, vergiftigen (vervuilen) bedriezen etc.
Je kunt ook water veranderen (bijvoorbeeld waterstofperoxyde) door er een atolom aan toe te voegen maar verbietigen zit er niet in. Uiteindelijk zullen wereldwijd gezien de atomen niet veranderen. De totale hoeveelheid zal niet veranderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, gooi eens een glas water op de grond buiten. Over enkele uren is die verdwenen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Water bestaat uit H2O, dus twee delen waterstof, 1 deel zuurstof. Als dat water reageert met een andere stof, is het water "weg". De waterstof en zuurstof uiteraard niet, dus later zouden ze weer samen water kunnen vormen, maar dat HOEFT niet per se.

Andersom werkt ook: bij veel chemische reacties komt water vrij. Laat maar eens een uurtje alle vier de gaspitten van je fornuis branden. Het water stroomt dan van de ramen. Dit water is onderdeel van de chemische reactie (verbranding) van het aardgas.

De hoeveelheid water is dus zeker niet constant.