heeft een (elektro)magnetisch veld een lading?

Ik vermoed van niet omdat fotonen ook geen lading hebben. Maar voor de zekerheid vraag ik het maar even?

Toegevoegd na 20 minuten:
Of iets algemener gesteld: wat is het verschil tussen lading en energie?

erotisi
9 jaar geleden
Erna55
9 jaar geleden
Je stelt vaak vragen over magnetische velden, stralingen etc. Dat heeft je belangstelling. In onderstaande de bron heb ik een natuurkundige uitleg over elektrische velden. Ik denk dat je dat wel interessant vind. http://www.nieuwenatuurkunde.nl/download/id/25/vwo+D2+Elektrische+en+Magnetische+Velden,+versie+100112+SZ.pdf
erotisi
9 jaar geleden
Bedankt Erna55 voor je bijlage.
Als je er ook zo eentje hebt voor scheikunde laat het me weten

Het beste antwoord

Nee, want dan zouden de vonken van je koelkastdeur afspringen. (daar zitten magneetjes op). Ze kunnen wel lading opwekken, maar daarvoor dient het veld in beweging gebracht te worden en opzichte van een geleider.
escape
9 jaar geleden
erotisi
9 jaar geleden
Maar hoe kan het dan dat geladen deeltjes als ze door een emveld gaan toch worden afgebogen. Of is dat niet zo? Want waarom zou een foton proton of neutron afbuigen als ze door ongeladen 'spul' heengaan, behalve dan door botsing of dmv de brekingsindex?