Zelfs 50 jaar geleden rook het anders.
Het is misschien raar om te vertellen. Ik weet nog goed dat ik als kind door de straat liep en bewust rook hoe het rook, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik zie mezelf als het ware daar nog staan. Het was een frisse, zonnige geur. Er was verder niemand op straat. En het was een raar moment, want waarom doet een kind dat.
Ik herinner me die geur nog precies, ook zo gek.

Die was dus heel anders dan nu.

En 100000 jaar geleden rook het vast heel anders op aarde. Moet, veel meer bomen.
Ik was een keer in Polen, in een gebied met veel luchtvervuilende industrie (we waren er met een dorpsuitwisseling). Ik kon het niet meer uithouden en dacht dat ik stikte en heb me naar een stukje bos laten brengen.
We zijn onszelf aan het verstikken.
Ik heb een kleine tuin, er staan 11 bomen in.

Maar: ik rijd ook auto, en doe verder ook gewoon allerlei luchtvervuilende dingen net als iedereen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inekevl dat gevoel heb ik ook en ik zal je nog eens wat vertellen, ik weet ook 100% zeker dat de gebraden kip toen veel lekkerder was als nu. Ik zou bijna zeggen dat je momenteel kan proeven dat het een stresskip is :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
idd maar ook van muziek uit m'n kinder/jeugd jaren krijg ik een speciaal gevoel , weemoed denk ik
Bedankt voor de antwoorden

Andere antwoorden (3)

Het verschil tussen toen, en de steden van nu, denk ik zeker dat er een ander geurtje hing, maar als je nu in het bos loopt, of toen, denk ik dat er niet veel verschil in zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jazeker, maar het verschil is moeilijk te vergelijken, want zij weten niet hoe het nu ruikt en wij niet hoe het toen rook.

Misschien dat er meer zwavel in de lucht zat omdat er meer actieve vulkanen waren, of er was niets te ruiken want er was toen volgens mij ongeveer ook een ijstijd gaande.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De aarde was toen grotendeels bos, daardoor denk ik dat men een bosgeur waarnam,tenminste als het grootste deel naaldbomen waren. Maar misschien hadden wij een zuidelijker klimaat, dan waren het meer loofbomen, en hadden we geen dennen of sparrengeur. In elk geval stonk het er nog niet naar mest,zoals nu af en toe.