Vuur bestaat uit een brandstof + zuurstof.
Het hangt van de brandstof af hoe heet het vuur is, dus: wat wil je in de fik steken? Dan kunnen wij antwoord geven op je vraag :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vlam, of vuur? Vuur is niet altijd hetzelfde. Hoe meer zuurstof (onder druk) wordt toegevoegd hoe heter vuur/vlam is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
heet genoeg:P
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De temperatuur in de vlam vlak boven het vuur ligt tussen 1000°C en 1200°C.
De gemiddelde temperatuur van het vuurbed is in de orde van grootte van 800°C- 900°C.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het blauw net onder het wit is het heetst. Rnd 1200 celsius.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Net buiten het gele gedeelte is het ca 1400
het geel is ca 1200
vlak boven het blauwe gedeelte waar de valm wat donkerder is is de temperatuur 800 - 1000
het blauw is 1200 - 1400
het hoe en waarom van deze temperaturen lees het stuk op Wiki