Woon je in een drukke buurt? Of heb je lawaaierige buren? Dan brengen gipskartonplaten en isolatiewol redding!
fremar
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is voor een project op school, we moeten een dak van een huis voorzien van geluidsisolatie. Het is bedoeld om het geluid binnen te houden. Werken deze materialen dan ook en kun je ze makkelijk ergens krijgen?
fremar
9 jaar geleden
Bij een firma van bouwmeterialen.
Kijk maar eens op de websites van Gyproc of Knauf gipsplaten. Daar vind je informatie over dakisolatie en meer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gipsplaten en rotswol zijn al een hele stap maar de ruiten zijn uiteraard ook belangrijk. Er bestaat dezer dagen speciaal geluidswerend glas tot 3 lagen dik. Informeer u.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geluidsisolatie gaat om grenzen, dus hoe meer lagen hoe beter. Maar ook poreuze materialen werken goed. In poreuze materialen zitten veel overgangen tussen lucht en vaste. Met zwevende platen, met daartussen weer folie. Dus het gaat niet om het materiaal, maar hoe de materialen gebruikt.