Las dat vrouwen beter zijn met ruimte missie,s omdat ze sterker harten hebben dan mannen is gebleken met onderzoeken hoe bedoelen ze sterker ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk dat je refereert aan deze bron: http://www.faqt.nl/recent/stuur-vrouwen-naar-mars/

"Kate Greene maakte deel uit van een groep mensen die op Hawaiï net deed alsof ze echt naar Mars vlogen. Daarbij viel het op dat de mannen veel meer voedsel nodig hadden dan de vrouwen, zo schrijft Greene op de site Slate.com.

De man met de snelste stofwisseling had per dag 3450 calorieën nodig, de meest energiezuinige vrouw kon toe met 1475 calorieën. Beide deden dagelijks veel sportoefeningen. Door vooral dat soort vrouwen met een lage stofwisseling naar Mars te sturen, hoeft er veel minder voedsel mee. Vrouwen zijn bovendien lichter, wat ook scheelt in brandstof.

Uit onderzoek van Nasa uit de jaren vijftig en zestig blijkt al dat vrouwen beter geschikt zijn voor ruimtereizen dan mannen. Ze hebben sterkere harten en kunnen beter tegen langdurige blootstelling aan straling. Ook zijn ze beter bestand tegen eenzaamheid en een gebrek aan licht. "

De harten van vrouwen blijven veel langer sterk. Maar na de menopauze vermindert de voorsprong. Mannelijke cellen sterven sneller af

Onderzoek naar de effecten van veroudering op hart en bloedvaten toont aan dat de pompkracht van het mannelijk hart op 70 jaar 25 procent lager ligt dan op de leeftijd van 18. Gezonde vrouwen van 70 daarentegen hebben een hart dat even sterk is als toen ze 20 waren.

De vermindering van de kracht van het mannelijk hart is een gevolg van het verlies van miljoenen cellen die de samentrekking en ontspanning van de hartspier regelen. In de leeftijd van 20 tot 70 jaar verliezen mannen een derde van deze cellen. De bloedvaten worden daardoor minder elastisch, met als gevolg hoge bloeddruk en verminderde doorstroming naar spieren en huid.
Ozewiezewozewiezewallakristallix