rivieren ontstaan vanuit regenwater(=zoet). omdat rivieren door verschillende soorten grond stromen, nemen ze steeds een beetje zout mee. uiteindelijk stroomt al het water naar zee (beneden). vanuit de zee verdampt het water weer maar het zout blijft achter. zo wordt de zee dus steeds zouter en blijven de rivieren zoet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het zout bestaat uit opgeloste aardse mineralen met name NaCl maar ook anderen.. Zoet water ontstaat door de verdamping daarvan waardoor het als zoet water neervalt.
Het blijft zoet als het niet in aanraking komt met zoute mineralen of ander zout water.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het heeft geen zin vragen van deze gebruiker te beantwoorden, ze worden namelijk verwijderd nadat een prima antwoord is gegeven.