Als je de échte vliegtijd bedoelt maakt het niet uit. Ik zou me kunnen voorstellen dat je denkt dat naar het westen vliegen vlugger gaat, omdat dan de aarde naar je toe draait. Die "helpt" door je tegemoet te komen.
Dat zou ook waar zijn, als de atmosfeer waarin het vliegtuig vliegt niet zou méédraaien met de aarde. Maar dat doet hij natuurlijk wel. En dus maakt het niet uit in welke richting je vliegt.
Voor de SCHIJNBARE tijd (als gevolg van de tijdzones) zie de eerdere antwoorden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
gvrox
9 jaar geleden
Goede opmerking/antwoord, zo had ik de vraag nog niet opgevat maar zo kan die wel bedoeld zijn.

Andere antwoorden (2)

Nee, de tijdszones lopen juist op, dus je komt later aan dan vertrektijd+vliegtijd.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je bijvoorbeeld naar New York vliegt dan is het wel mogelijk dat je 2 uur na vertrek aankomt (na een vliegtijd van 8 uur). Bij een vlucht naar London kun je wel eerder dan je vertrektijd aankomen.

Toegevoegd na 33 minuten:
Het antwoord moet eigenlijk zijn: als je vliegt tegen de draaiing in dan verstrijkt de (lokale) tijd langzamer, maar als je naar Azie vliegt dan vlieg je juist met de draaiing mee en verstrijkt de tijd juist sneller.
9 jaar geleden
Wanneer je tegen de draaing van de aarde in vliegt dan zal je door locaties komen waar het eerder is dan de officiele tijd dat je vertrokken bent, echter kost het tijd om te vliegen dus de tijd zal wel degelijk verstrijken. als je jouw horloge niet verzet tijdens de reis dan kun je zien hoe lang je over de vlucht gedaan hebt, en als je de nederlandse tijd met de tijd van je bestemming vergelijkt dan kan daar verschil in zitten.