hoe filter je fluoride uit water?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien dit eerst lezen: http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon-gezondheid/overig/water-vol-sodium-fluoride-manier.61909.
Als het niet over drinkwater gaat, is deze reactie uiteraard niet van toepassing.

Antwoorden (3)

Thuis genieten van het zuiverste water met omgekeerde osmose

Ook wordt consumptief drinkwater op grote schaal behandeld middels de Omgekeerde Osmose technieken, zo wordt b.v. in een woonwijk nabij Leeuwarden ( Friesland) al het regenwater opgevangen en via een waterzuivering uitgerust met een Omgekeerde Osmose techniek wederom gebruikt als consumptief drinkwater

Omgekeerde osmose water filtratie Verwijderd o.a. :
Ammonium * Fluoride* Natrium*Tannine* Koper* Bicarbonaat* Kwik* Nikkel* Troebelheid* Nitraat* Bromide* Zink* Cadmium* Lood* Silvex* Lindaan* Vrije Chloor* Strontium* Chroom* Magnesium* Sulfaat* Geur & kleurstoffen*
fremar
9 jaar geleden
Fluoride is een anion. Dus als je het water over een anionhars stuurt kan je dat er uit halen.

Maar dat zal niet verhinderen dat je ook andere anionen uit het water haalt. Als je alleen een sterk anionhars kiest kan je wel nog bepaalde anionen uitsluiten. Maar helaas ook fluoride dat niet zo sterk is als bijvoorbeeld zijn 'collega' chloride.

En wat krijg je dan? Als je een ROH-hars gebruikte heel basisch water. OF als je een RCl hars gebruikte heel zout water.

Een ander alternatief is omgekeerde osmose toepassen. Maar dan filter je er echt alles uit behalve water... Alle mineralen zullen achterblijven om het membraan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Destilleren