Hoe maken ze plooibaar lood?

In een souvenirwinkel in Australïe zag ik 6 potloden die je kon plooien . Dus het lood moet ook plooien. Ik heb al getest met een stuk lood om het te plooien en het brak onmiddellijk.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zit geen lood meer in potloden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Potlood Maar hoe ze een plooibaar potlood maken kan ik je niet mee helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de huls van het potlood is waarschijnlijk van een dergelijk gum/plastic gemaakt

Het beste antwoord

Lood is een zacht, buigzaam en kneedbaar donker-blauw-grijs metaal dat bij kamertemperatuur een slechte geleider van elektriciteit is.

Door lood te legeren met antimoon of andere metalen kan het harder worden gemaakt. Misschien was dit het geval bij het stuk lood dat jij hebt gebruikt, met als resultaat dat het afbrak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Lood is zacht en door toevoegingen nog zachter te maken...

Toegevoegd na 3 minuten:
Hoe maken ze dat... Ze smelten lood doen er het geheime andere metaal bij en dan hebben ze plooibaar lood...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zit er geen grafiet in een potlood? Toch geen lood.
Moderatoren: ondanks het vraagteken, dit is een antwoord.
Er zit geen lood in een potlood. Grafiet kan wel buigzaam worden gemaakt.