Hoe kan je de hoeksnelheid berekenen op tijdstip t gegeven de hoekversnelling in functie van de hoek en de straal?

de hoekversnelling is alpha= 10*θ^(1/3) rad/s^2 en de straal 0.4m, wat is dan de hoekversnelling na 4s?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.4K
Reddie
9 jaar geleden
Voor hoek, hoeksnelheid en hoekversnelling hanteer je exact dezelfde formules als voor afstand, snelheid en versnelling.
De straal doet er helemaal niets toe. Voor het berekenen van de hoek heb je de beginhoek nodig.
Voor het berekenen van de hoeksnelheid heb je de beginwaarde nodig.
En je vraag "wat is dan de hoekversnelling na 4s?" klopt niet.
Leer exact denken, redeneren en vragen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
de schijf start vanuit rust en de beginhoek is gewoon 0. Wat is er zo verkeerd aan de de hoekversnelling na 4s?

Antwoorden (1)

Je vraagt "de hoekversnelling is alpha= 10*θ^(1/3) rad/s^2 en de straal 0.4m, wat is dan de hoekversnelling na 4s?"
Het antwoord is dus dat de hoekversnelling 10*θ^(1/3) rad/s^2 is. Dat zeg je zelf al.
Daar zit geen tijdvariabele in.

In de "gewone" mechanica geldt:
Bij eenparige beweging (v is constant) geldt dus
s(t) = s(0)+v*t
Bij een eenparig versnelde beweging (a is constant) geldt
v(t) = v(0) + a*t en s(t) = s(0) + v(0)*t + 1/2 a*t^2
Bij eenparige rotatie (Hoeksnelheid is constant) geldt:
Hoek(t) = Hoek(0) + Hoeksnelheid*t
Bij een eenparig versnelde rotatie (Hoekversnelling is constant) geldt
Hoeksnelheid(t) = Hoeksnelheid(0) + Hoekversnelling * t
Hoek(t) = Hoek(0) + Hoeksnelheid(0)*t + 1/2 Hoekversnelling * t^2
Volkomen analoog dus aan elkaar.
Reddie
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is de hoeksnelheid niet 2pi × f = 2pi/T?
Reddie
9 jaar geleden
@wistjeal , waar haal je uit de vraag dan f of T ???
Dat staat nergens. Dus dit is geen antwoord.