Ik heb een examen natuurkunde over 1 week en 3 dagen maar heb weinig kennis over dit vak. waarmee kan ik punten scoren?

Gelukkig hoef ik maar een 3.5 te halen voor natuurkunde maar ik heb totaal geen kennis over natuurkunde (vmbo-gt) waarmee kan ik punten scoren of waar kan ik het beste beginnen met leren.
het logisch nadenken heb ik wel, maar bijvoorbeeld als je een vraag krijgt van: Zie bijlage. dan vind ik het moeilijk om een waarom te geven. ik snap dat het een kleinere kracht is maar weet dus niet waarom.

Hulp zal heel fijn zijn!

Toegevoegd na 1 minuut:
Blijkbaar accepteerd goeievraag geen afbeeldingen meer dus alsnog hier: http://www.afbeeldinguploaden.nl/photo/view/67574/Jh4K

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Gewoon goed leren: de binas, alle stof die je hebt gehad en veel online examens oefenen - en dan vooral je foute antwoorden leren begrijpen! Meer dan je best kan je niet doen, dus blijf rustig tijdens het examen (evt. variaan pillen) en schrijf altijd iets op als antwoord. Het eerste wat er in je op komt is vaak goed. Niet te veel twijfelen, maar aan het einde (wanneer mogelijk) wel even heel je examen nog eens doornemen voor de zekerheid. Ga niet voor die 3,5 maar voor een 10! Heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Bij natuurkunde wordt er vaak een verhaaltje bij een vraag verteld. Het moeilijke is soms om de bruikbare informatie hieruit te kunnen halen. Dit moet je gewoon oefenen.
Schrijf verder altijd de formule op die bij de vraag hoort bijv:
F = m*a
zodat je docent weet welke formule je gaat gebruiken en hier krijg je vaak al punten voor.
Vul hem daarna pas in.

Verder is het altijd slim om iets op te schrijven, ook al weet je het niet zeker.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De vraag op het plaatje vraagt naar de kracht die op de bout wordt uitgeoefend. Maar ze bedoelen natuurlijk de kracht die op de hefboom moet worden uitgeoefend. De kracht op de bout is bij een lange sleutel even groot als bij een korte, als je de bout beide keren even strak aandraait. Alleen de kracht die je op de hefboom, de sleutel in dit geval, moet leveren, - die verschilt.
Als de vraag op het plaatje bedoeld is zoals ie is gesteld, dan is het antwoord dus als volgt: de kracht die Jason na het uitschuiven van de wielsleutel op de bout moet uitoefenen is even groot, maar omdat de sleutel nu langer is hoeft hij niet zo veel kracht op de sleutel te leveren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Natuurkunde is niet moeilijk: Je moet leren wat de grootheden en eenheden betekenen (staat ook in binas) zodat je weet welke formules je nodig hebt. Daarna is het gewoon formules invullen bij elke opdracht.

Bovendien moet je weten welke eenheden er bij de formules horen, want dat verschilt soms!

Als je dat gewoon leert heb je minimaal een vijf te pakken ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Punten halen zou je kunnen proberen met niet op deze website zitten en je boek lezen. Dat is mijn tip.