lost capsaïcine op in alcohol?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Capsaicine lost op in vet en in ethanol (alcohol) http://nl.wikipedia.org/wiki/Capsaicine
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hm.. pepperspray.

Antwoorden (1)

Ja, ik heb zelf eens peperwodka gedronken (met twee rode pepertjes erin) en de peper was goed te proeven, vooral de scherpte dus de capsaïcine. Uit ervaring weet ik dus dat het oplost in alcohol.

Mocht je ervaring niet genoeg vinden, zie het volgende citaat:

"Iemand die toch te veel capsaïcine binnenkrijgt moet dit niet gaan blussen met water, maar met dranken waar vet in zit of alcoholische dranken. Capsaïcine lost op in vetten, waardoor dranken als melk en drinkyoghurt een goed middel zijn om van de branderigheid af te komen. Ook het eten van droog brood kan de branderigheid doen afnemen."

Er staat niet letterlijk bij dat het oplost in alcohol, maar dat kan niet anders als de branderigheid (van de peper) daardoor vermindert.