Zou je in theorie een vrije val kunnen overleven?

Stel, je valt met een topsnelheid van 200 km per uur naar de aarde en landt op een gigantische opstapeling van duizend kartonnen dozen. Dat zijn tien dozen van elk een halve meter per doos op elkaar gestapeld. En daar dan weer honderd rijen van in totaal. Lukt het dan om zo'n sprong te overleven?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
Zie ook:
http://www.goeievraag.nl/vraag/wetenschap/overig/mogelijk-vliegtuig-parachute-water-springen.452045
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom zou je 100 rijen maken van 10 dozen hoog? Dat is exact hetzelfde als 10 dozen hoog en 1 rij, zolang je maar op die dozen valt. Je kan beter 1000 dozen op elkaar stapelen en dan net zoveel stapels van 1000 naast elkaar zetten zodat de toren stabiel wordt en dan nog aanelkaar binden zodat hij niet gelijk kniekt als je erop valt.

Het beste antwoord

Ja dat kan, ook zonder de dozen.
Het is niet eens een theorie, ook in de praktijk.

http://www.nu.nl/opmerkelijk/3688331/meisje-overleeft-val-van-915-meter-falende-parachute.html