hoe kan je op giftige stoffen testen ?

hoe kan ik testen of iemand giftige stoffen op bijv. een deurklink heeft gebruikt ?

Toegevoegd na 1 minuut:
ik heb een vermoeden dat iemand met gevex loopt te rotzooien hier in de buurt

Toegevoegd na 3 minuten:
graag zou ik willen weten wat er gebeurt als je dat spul aanraakt via een deurklink, moet ik me ernstig zorgen maken ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K
Ritsuka
10 jaar geleden
waarom zou iemand dat doen?
Thecis
10 jaar geleden
Het waarom zal je waarschijnlijk nooit achterhalen en zodra de angst er is (terecht of niet) wil je een methode hebben om te testen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
spijker op de kop Thecis!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
kranten staan vol met dingen waarvan 99,9% van de mensen zich afvragen waarom mensen dingen doen :S

Antwoorden (2)

Dat kun je niet echt testen als leek, maar je kunt het wel zien aan de deurknop omdat het spul nogal behoorlijk inwerkt op verschillende materialen.
Goed spoelen met water als je het op je handen krijgt, maar waarom zou iemand zoiets doen?
anneliez
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
rancune, jaloezie en/of een dikke plaat voor de kop
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet niet of het een heel schadelijke stof is, maar ik zou een autoriteit waarschuwen als ik in een soort gelijke situatie zat
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
R 26/27/28
Zeer vergiftig bij inademing, opname door de mond en
aanraking met de huid.
Als het inderdaad Gevex is, dan is het inderdaad oppassen geblazen. Hierin zit onder andere waterstoffluoride dat in hoge concentratie zeer toxisch is. Maar geruststellend is wellicht dat je het effect van Gevex moet kunnen zien aan de beschadiging van de deurklink. Er zijn weinig materialen die bestand zijn tegen waterstoffluoride.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik zie nu dat mijn eerste bron al eerder is toegevoegd.