Hoeveel % aardolie kan gebruikt worden van bijvoorbeeld 1kg?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik neem aan dat je bedoeld, hoeveel % van 1 kg ruwe aardolie kan gebruikt worden?
Dat zal van de soort aardolie afhangen.
Maar als er een doel voor is (zijn verschillende stoffen) alles.
Hier meer info.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aardolie
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alles wordt inderdaad gebruikt voor verschillende middelen.
Ik sluit mij volledig aan bij Moordigger. Ik werk in de olie industrie en er word erg veel gemaakt van ruwe olie, dat kraken ze, bewerken ze, scheiden ze... ligt er maar net aan wat je over wilt houden en waarvoor het gebruikt moet worden. MAAR, officieel heb je ook altijd olie resten.. Dit is wat overblijft na dat je de olie verbruikt hebt. Neem als voorbeeld de roet deeltjes die uit je auto komen. Dit is nadat de olie onvolledig is verbrand.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je wel voor je reactie. Ik bedoelde inderdaad ruwe aardolie.

Antwoorden (1)

Van ruwe aardolie wordt vrijwel 100% gebruikt om er producten van te maken. Van de laatste reststof bij olieraffinage wordt asfalt gemaakt.