Hoe kan het dat je glas met een gewone schaar kunt knippen als je het diep onder water houd?. De diepte van een emmer is voldoende.

Zo heb ik enge tijd geleden met een schaar de steel van een wijnglas doorgeknipt. De truc heb ik jaren geleden ook gezien bij teleac.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wist niet eens dat dat kon! Boeiend!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, leuk. Ga ik eens proberen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij werkt WJHM in een glasfabriek en is dit een stunt om de productie van glas weer even op te krikken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom wil je de steel van een wijnglas afknippen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wijnglazen zonder steel doen het erg goed op staande recepties
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En hoe zet je die dan neer om bv te vullen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even vragen aan het barpersoneel.

Het beste antwoord

Het kan wel degelijk! Jouw voorbeeld, maar ook dunne ruitjes etc kun je onder water knippen. Als glas onder water is verdwijnt de spanning uit het glas. Deze spanning kun je overigens zien met een speciale bril. Glas is natuurkundig gezien een........vloeibare massa. Vandaar dat dit onderwaterknippen mogelijk is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Water dempt de trillingen die het kapot zouden laten trillen, daarom blijft het heel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan dan ook niet. Het is een broodje-aap verhaal, in het Engels een 'hoax' genoemd.
Zie:
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het kan wel ik heb het zelf geprobeerd.
AWM
14 jaar geleden
Dan kon je dat net zo goed boven het water doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan zeker. Het is bewezen en ook ik heb glasruitje geknipt onderwater
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antwoordman, jouw link geeft alleen een heleboel controverse aan, of mis ik iets? Ik ga het straks thuis lekker proberen! Resultaat volgt...