Waarvoor dient doorzichtige plastic scherm (ca.2 A4-tjes groot) op ca.2 meter links en rechts van spreker (in USA)tijdens toespraak?

De schermpjes zijn geplaatst op ca. 45 graden t.o.v. de spreker, op een geringe afstand (een paar meter) en op ongeveer hoofdhoogte. Heeft dit te maken met resoneren
van geluid via microfoon, kogelvrij glas? Lijkt me sterk...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11.3K

Het beste antwoord

Dat is een "Autocue" of "Teleprompter"

Deze wordt inderdaad gebruikt om de tekst op te projecteren zodat degene die spreekt, de tekst niet kan vergeten en niet constant naar beneden hoeft te kijken om zijn tekst op te lezen. Op deze manier blijft de spreker rechtuit kijken, naar de camera of de zaal in. Dit komt ook de speeach ten goede omdat er altijd rechtuit gepraat wordt en niet naar beneden, het is duidelijker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hierop wordt de tekst op geprojecteerd zodat de spreker het af kan lezen.