Hoe krijg ik zilveren armbanden donker?

Beste lezer, ik heb vorige maand 2 zilveren buddha to buddha armbanden gekocht, deze glimmen veel te erg en ik wil dat ze donker worden alsof ze al jaren heb
Ik heb sigaretten as gebruikt maat werkt niet eigeel in een zakje werkt wel maar het kleurt niet egaal je krijgt donker en minder donkere plekken.
Moet ik ze juist wel dag en nacht dragen of juist een tijd niet zodat het zilver vanzelf donker wordt!
Wat gebeurd er als ik de armbanden een week buiten laat liggen? Ik weet dat er zuurstof nodig is om te oxideren

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beetje vreemd dat je een armbandje koopt en dan 2 maanden later bedenkt, hij glimt wel wat veel, hoe zou ik dat oplossen? Kan je 'm niet meer ruilen voor iets dat je wel mooi vindt?

Antwoorden (3)

Waarom wordt mijn zilveren sieraad zwart?
A: Zilver is een edelmetaal, dat wil zeggen dat het geen verbinding aan gaat met zuurstof. Zilver wordt zwart, dit komt omdat het een verbinding aangaat met zwavel waardoor het oppervlak zwart wordt.

Zilver kan, door zwavelverbindingen makkelijk zwart worden. Gebruik
zwavelhoudende substanties en chloor.

Als je je armbanden een week buiten laat liggen, zullen ze waarschijnlijk zwart worden, als ze voordat dat gebeurd, niet gestolen zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zilveren sieraden gaan minder glimmen als je ze al jaren hebt en niet poetst. Leg ze in de kast en ze worden doffer, er komen plekken op.

Je kunt het versnellen, dat heet "patineren", is een middeltje dat er op gesmeerd wordt om inderdaad te doen geloven dat iets oud[er] of zelfs antiek is

Uit de bron:
Patineren is een methode om een verflaag een wat ouder aanzien te geven. Dit kun je met verschillende producten en technieken doen, die we op deze pagina zullen bespreken.

>>>>>Ook goud, zilver of koper lenen zich goed voor een patina. Gebruik zwart patina op bladzilver of zilver metallic verf voor een antiek zilver effect. Voor antiekgoud gebruik je een omberkleurig patina en koper geef je een doorleefde look met mintgroen of turkoois.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zilver reageert met zwavelverbindingen die o.a. in zweet kunnen zitten. Bij sommige mensen gaat dit erg snel. Het hangt van de samenstelling van je zweet af. Vroeger werd een pan mosselen getest door er een zilveren lepel bij in te doen; als er een bedorven exemplaar bij zat, werd de lepel zwart. Datzelfde zou je kunnen proberen. Zorg voor een bedorven ei en stop de, goed vetvrij gemaakte, armbanden samen met het gebroken ei en voldoende water, de zaak moet volledig onder staan, in een afgesloten pot. Ik verwacht binnen enkele dagen resultaat. Daarna goed afspoelen, niet teveel inademen en niet wrijven, want dan poets je de zwarte laag er weer af. Succes!