Eén van de zaken waaraan je kan zien of de verbranding wel of niet volledig is, is de kleur van de vlam. Een gele vlam bevat gloeiende roetdeeltjes en komt alleen voor bij onvolledige verbranding.

Door glaswerk boven de vlam te houden is te zien dat het glaswerk zwart wordt door de roet die ontstaat bij onvolledige verbranding...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ja, tenzij hij opnieuw weer aan te steken is, als je hem helemaal tot houtskool laat opbranden is het volledige verbranding
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is geen volledige verbranding; de lucifer is zwart als hij uit gaat (houtskoolfase). Als je hem geforceerd nog verder verbrand (met een lasbrandertje o.i.d.), dan wordt wij lichtgrijs en kun je hem ook platdrukken; het is poeder geworden. Pas dan is hij volledig verbrand.