Waarom kan ik een stukje tipp-ex aantrekken met mijn vinger?

Wanneer ik een stukje tipp-ex (of corrigeerlint) ontrol zonder het op een blad papier te hangen en ik hou het stukje afgerold lint verticaal naar beneden, kan ik het stukje tipp-ex doen bewegen door mijn vinger er naast te houden op een kleine afstand. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Omdat je het stukje kunststof elektrisch hebt opgeladen bij het afrollen.
Je vinger wil zijn elektronen kwijt aan de tipp-ex en daarom trekken ze elkaar aan.
escape
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Of andersom, dat is altijd de vraag. De tegengestelde lading is correct en de oorzaak van de aantrekking :)