Dat kun je doen door de polariteit om te draaien van de magneet. Het veld "draait" dan de andere kant op.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit doe je door de stroomrichting om te wisselen ( de + en - )
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kortom, het ligt eraan hoe de opstelling van vragensteller eruit ziet. Als die dat uit de doeken doet kunnen we verder.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eenvoudig en logisch uitgelegd, + !

Andere antwoorden (1)

Bij aantrekkende magneten hebben we het over:
1. één magneetpool (noord of zuid) dat een metaal aantrekt (ijzer, nikkel).
2. twee ongelijknamige magneetpolen (noord en zuid).
In geval 1 heeft ompolen geen zin, de aantrekkende kracht blijft hetzelfde.
In geval 2 vervangt ompolen van één der magneten de aantrekking door afstoting.