Hoe kan het dat ik mijn reflectie in mijn ogen zie? (kijk extra uitleg)

Was net naar wc en toen ging ik me handen wassen en toen zag ik
een reflectie van mezelf in de ogen van de reflectie van mezelf dus toen dacht ik maar wacht dat betekent dus dat het licht weerkaatst van lichtbron naar mij naar spiegel naar mijn ogen naar spiegel in me en dan in mijn ogen. maar waarom gaat het licht dan niet de eerste keer mijn ogen in ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het licht gaat wel de eerste keer je ogen in, want je ziet jezelf toch in de spiegel?

Maar een deel van het licht wordt ook weerkaatst, dat heeft met de polarisatie van het licht te maken.

Net als je buiten staat en de zon op het venster schijnt en dit licht door het venster wordt weerkaatst, dat wil dan ook niet zeggen dat er geen lichtstralen door het venster naar binnen gaan.