Hoe kun je zelf een lokstof maken voor muizen?

Ik wil graag zelf lokstof maken voor muizen maar ik wil de muis niet dood maken. Hoe los ik dat op? Ik wil graag zo min mogelijk kosten maken. En ik heb ook niet zo veel ervaring met scheikunde.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (3)

Pindakaas, dat vinden ze heerlijk. Kaas laten ze staan als er pindakaas zou zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Afhankelijk van wat je er mee wilt kun je muizen lokken met:
kaas, brood, spek, worst, appel, ontbijtkoek, etc.
Zelfs een ervaren scheikundige begint niet zomaar aan het maken van lokstoffen. Dan moet je daar specialist in zijn, en wel voor elk wezen is het een apart specialisme.
Reddie
10 jaar geleden
Als niet meer helpt de muizen/ ratten te lokken, dan is smeerleverworst je laatste redmiddel.
heb al jaren muizenvallen met een permanente lokstof, maar die is natuurlijk chemisch.
Zelf ruik ik er niets van, maar van na jaren er nog steeds muizen mee!
Je zou het onderdeeltje met deze lokstof uit de val kunnen halen en dat gebruiken.