Hoe krijg ik een Heineken flesje in 2 stukken?

Ik wil graag van een heineken flesje, een heineken glas maken door de hals er af te halen. Nu moet dit met een stukje touw die om de fles gewikkeld zit, waar aceton (nagellakremover) in zit, dan uit laten branden en in een bak ijswater doen. Ik heb dit meerdere malen geprobeerd maar het lukt niet. Iemand ervaring of tips?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

je kan het flesje langs de rand waar je het wilt branden/heel heet maken en dan kun je het gemakkelijk snijden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan word het geen rechte lijn, en breek hij willekeurig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat gaat toch nooit een glas worden Gerben, je zult altijd de kans lopen je lippen open te snijden.
Poet
10 jaar geleden
Onzin, je kunt het gewoon bijschuren
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat een gedoe en wat een risico Poet....
Ik heb in het verleden veel flessen verkort: neem een glassnijder, ga helemaal rond, zodat de kerf rond aansluit. Giet daarna heet water over de a.s. breuk of steek daarna het flesje in heet water ( een pan met bijna kokend water is prima) tot de kerf en knap! Oefen eventueel met een statiegeld vrij flesje, er is enige handigheid bij vereist.
Bescherm wel je handen met minimaal een pannenlap en je ogen met een veiligheidsbril, glas is heel gevaarlijk als het knapt, reken op een explosie.
Het glas dat je zo maakt is niet geschikt om er uit te drinken. De rand is vlijmscherp! Daar is niets aan te doen behalve polijsten en dat is een vak apart.