ik heb één vraag op het eindexamen met rood geschreven, wordt dan de hele toets fout gerekend of alleen de vraag met rood geschreven?

de rest van de toets heb ik met een blauwe pen geschreven (ik had geen reserve pen dan de rode pen)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je doet er jaren over om het tot het eindexamen te halen en bedenkt niet dat je dan minstens 3 pennen bij je moet hebben en GEEN rode?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb een twee pennen die identiek zijn maar de ene is blauw en de andere is rood. toen nam ik perongeluk de rode als reserve mee.

Antwoorden (2)

Ik mag aannemen dat de corrector niet denkt: "Hé dat heb ik kennelijk zelf geschreven. Gô, weet ik niets meer van".
Ik neem aan dat hij denkt dat je het met rode pen geschreven hebt, en gewoon beoordeelt wat er staat. Haal je geen muizenissen in je hoofd.
Reddie
10 jaar geleden
Zolang het geen multiple choice is en het dus persoonlijk (door een docent/examinator) wordt nagekeken , zal men vast begrijpen dat er problemen waren met je schrijfgerei.
Ten tijde dat ik(nationaal erkende) examens nakeek, vond ik het geen probleem, ik schakelde over op een andere kleur.
Waarschijnlijk krijg je de gemaakte opgaven niet terug en destijds werd het door minstens twee docenten nagekeken, de eerste schreef dan dat er een verkeerde kleur pen was gebruikt, we hanteerden daarvoor geen puntenaftrek, het zegt immers niets over je kennis en die moet beoordeeld worden.
Hoe men daar nu mee omgaat, hangt van de examinatoren en de striktheid waarmee men met de examenregels hanteert af.
Ik denk dat het mee zal vallen, temeer omdat de rest (of het eerste gedeelte) met de juiste kleur is gemaakt.
Is men streng en heb je het(verder) goed gemaakt dan kun je herkansen.
Geen man overboord lijkt me.
Neem voortaan extra pennen in de juiste kleur mee maar die conclusie zul je zelf al hebben getrokken.
Voorzie ook je rekenmachine VOOR het examen van NIEUWE batterijen......
Succes!!