Kan je langer gewichtsloos blijven in de lucht met minder mensen bij ZERO-G?

Ik heb iets gaafs gevonden, het is wel erg duur, maar je kan er als normaal persoon voor sparen, zo'n 4,5 duizend dollar. Het heet Zero gravity corporation en is een speciaal vliegtuig zodat je gewichtloos wordt zonder de ruimte in te gaan.

Zie hier voor een video:
http://www.youtube.com/watch?v=973mN7b75yk

Nu zie je in het filmpje drie mensen die best lang in de lucht blijven maar in andere filmpjes bijvoorbeeld 15 mensen maar die blijven minder lang in de lucht. Hoe werkt dit? Als je gewichtloos bent en je drukt je zelf af tegen iemand anders aan, blijf je dan op de grond, en kan je er ook voor kiezen op de grond te blijven zitten bij zero zwaartekracht? en geven meer mensen een soort van meer weerstand tegen de zwaartekracht in waarom je dus minder lang in de lucht kan blijven? Bedankt voor antwoord.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Zoals Niksert al zegt, Je bent niet gewichtloos.
Als je op de grond blijft zitten blijf je er ook zitten. Maar je hoeft maar een scheet te laten (letterlijk) en je drijft omhoog, dwz. je valsnelheid wordt iets kleiner dan het vliegtuig.
Meer mensen geven geen weerstand tegen de zwaartekracht. Die blijft gewoon werken.
Wat enig verschil kan maken is dat een vliegtuig met meer lading iets minder hoog kan komen omdat de lucht ijler is. Ook zal hij eerder moeten "afremmen" om de energie van die grotere lading kwijt te raken.
Maar ik denk niet dat die verschillen erg groot zullen zijn, omdat de massa van het vliegtuig veel groter is dan van die paar passagiers.
Ik denk eerder dat de filmmaker meer of minder tijd heeft uitgetrokken voor zijn shot.
Reddie
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In theorie is de valsnelheid voor iedereen hetzelfde. Als je als vliegtuig natuurlijk meer gewicht mee hebt en je aan de buitenkant nog steeds dezelfde wrijvingskracht ondervind is het echter wel logisch dat deze wrijvingskracht je langer in de lucht kan houden als je minder zwaar bent (want meer effect heeft). Maar of dit in de praktijk een significant verschil maakt in deze situatie? Dat betwijfel ik ten zeerste.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het lijkt net als of je gewichtloos bent, maar je zit in de vliegtuig
die loodrecht naar beneden valt. Daardoor val je net zo hard als het vliegtuig naar beneden en lijk je gewichtloos je kan het vergelijken als parashut springen in een vliegtuig.
Eigenlijk ben je niet gewichtloos je zit in een vliegtuig die loodrecht naar beneden gaat. Je valt net zo hard als het vliegtuig naar beneden, daardoor lijkt het dat je gewichtloos bent. Je kan het vergelijken als dat je in de vliegtuig parashuteert.