Hoeveel kilo goud aan trouwring slijt er per jaar?

oftewel: ieder getrouwt stel draagt een trouwring van goud, en dat slijt dus bij iedereen een beetje. Als je dat van iedereen bij elkaar opteld, hoeveel kilo goud zou er dan per jaar slijten?

Toegevoegd na 9 minuten:
ik lees net dat een onderzoeker Georg Steinhauser zijn 5,5 gram zware ring een jaar lang woog, en na één jaar woog hij 6 miligram minder:bron Quest
nu is het alleen nog een kwestie om uit te zoeken hoeveel getrouwde stellen er zijn met een gouden ring van vergelijkbare massa...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Uitgaande dat 5% van de wereldbevolking een gouden trouwring draagt dan zijn dit 315.000.000 ringen. Als je de cijfers van de antwoordman hier op los laat, dan kom ik op een jaarlijs verlies aan goud van € 29.926.710.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat een goudenring slijt is een gegeven, echter het slijt niet hard. Hoeveel kg het op jaarbasis aan slijtsel zal zijn is totaal niet te beantwoorden.
14 jaar geleden
Er slijt feitelijk niks het wordt gewoon weer terug gegeven aan de natuur, dus het volgende kan het gewoon weer delven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ja, het vliegt namelijk vanzelf de goudmijnen in Zuid-Afrika weer in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee goud vergaat niet, maar het slijt wel van trouwringen af:')
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus valt het op de aarde, en is het terug te winnen (delf kosten niet er bij opgeteld) maar er is geen verlies.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi Jeroen, Volgens mij vraagt de vraagsteller hoeveel goud er per jaar van de trouwring af gaat. Hierop geef je geen antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, maar de vraag is ook nog eens wereldwijd als ik het zo lees, lijkt mij dat er slijtage is maar geen verlies daar (extreem) gezien alles weer terug gewonnen kan worden. Ik weet het gaat ver.
AWM
14 jaar geleden
Het gaat inderdaad nogal ver. Het verspreidt zich met ander stof, bandenafslijtsel, neuspeuters en gepoederde remblokken in de atmosfeer en daalt weer neer op land en in de oceanen. Gaan we dat terugwinnen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goud is dus zwaarder dan elk ander artikel genoemd en keert dus eerder terug in de grond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, maar dit anwoord slaat echt nergens op
Een dikke -1
Neem nou de stad Wenen:
"In Vienna, a city of some 1.7 million inhabitants, there
are approximately 307 000 married couples [32]. Assuming
that approximately 60% of them wear a wedding ring
(made of 18 carat gold) regularly, the abrasion of 368 400
wedding rings would cause the annual total loss of 2.2 kg 18
carat gold with a value of approximately 35 000 euro (assumption:16 euro per g).
Dus daar alleen al ruim twee kilo per jaar.
Dus in de hele wereld duizenden kilo's die verdwijnen in het huisstof.
Lees het hele onderzoek:
AWM