Wat gebeurd er als je de inhoud van glow sticks in water doet?

Ik heb al een aantal keer filmpjes en fotos gezien van mensen die de inhoud van glowsticks in een pot doen. zoals op bijgaande foto. ik vind het echt een fantastisch effect, dus zou het zelf graag ook een keer proberen. Nu vroeg ik me af of je dit effect ook kan behalen met de kleine glow sticks die in de vorm van armbandjes etc te koop zijn, en of er met het eventuele aanlengen met water het effect niet te niet wordt gedaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K
Ritsuka
11 jaar geleden
Goed lezen, ze doen er geen water in.
Alleen de glow stick + glitter
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen water. Alleen glitter, glow stick inhoud en dan schudden. De glitter blijft aan het glas plakken en gaat glimmen door de glow stick. Heel simpel.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ja werkt ook met die goedkope buisjes van action (10 sticks voor een euro in een kokertje) Wij hadden een scouting kamp, met als thema iemand die waterputten aan het vergiftigen was. Ik had 40 van die armbandjes, allemaal leeg geknepen in een flesje aquarius, om daarmee in het donker "de waterput te vergiftigen" zodat de kinderen konden zien dat ik "vergif" aan het spuiten was. Zag er cool uit ;-) de kinderen vonden het ook cool...en eng lol Ik had was druppels op de grond laten vallen, dat bleef ongeveer 10 min zichtbaar de kinderen moesten dat spoor volgen. Daar vonden ze mij met het flesje en de waterput. Het inmiddels lege flesje gaf de volgende dag nog licht.

Het beste antwoord

Voor een chemoluminiscerende oplossing zorgt water voor verdunning van de waterstofperoxide die erin zit. Dit leidt tot een kortere gloeitijd en een lagere intensiteit (normaliter gebruiken fabrikanten 10 % waterstofperoxide en bij 5 % waterstofperoxide schijnt hij al aanzienlijk zwakker en korter). Stel je kan je handen krijgen aan waterstofperoxide, kan je dit beter gebruiken en verdunnen naar 10% voor het langstdurende effect.
Tevens, sommige stoffen die erin zitten zijn bijtend (Rubidium, lucigenin etc..). En in iedere breaklight zit glas. Dit moet gebroken worden voordat hij licht geeft, pas op wanneer je de breaklight doorsnijdt, je geen glas in je vingers krijgt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, dit kun je ook met de kleine glow sticks doen. Snij een glowinthedark-stick open, giet de inhoud in water en je hebt een lamp voor 1 avond. Leuk voor feestjes.