Waar wordt creatine-poeder van gemaakt?

Van welke grondstoffen wordt creatine-poeder gemaakt en hoe wordt geproduceerd?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.4K

Antwoorden (1)

Creatine wordt voor een belangrijk deel verkregen uit de consumptie van vlees. Zo bevat een kilogram biefstuk ± 4,5 gram creatine. Daarnaast worden in het lichaam enkele grammen creatine aangemaakt. Creatine wordt voor het overgrote deel door de spiercellen opgenomen. De totale voorraad creatine van een persoon van 70 kilogram is ongeveer 120 gram. Tussen de verschillende mensen zijn echter grote verschillen in de grootte van deze voorraad. Zo zullen vegetariërs als regel een lage concentratie creatinefosfaat in hun spieren hebben.

Maar tegenwoordig wordt creatine ook synthetisch gemaakt.
Voor een poedertje.
En daar komt het probleem, ze worden namelijk niet allemaal op dezelfde wijze gemaakt. Kijk goed naar de samenstelling.
En de productiemethode wordt dus niet bekend gemaakt.
Het kan bijvoorbeeld te veel vulmiddelen bevatten of er kan een goedkope Creatine vervanger in zitten.