2 jaar geen school, enorme wil tot zelfstudie, hoe te beginnen? Natuurkunde Wiskunde

Ik heb 2 jaar geen school gehad (topsport). In 2011 HAVO e&m met wiskunde A gehaald. In de onderbouw wel 'nask' gehad, maar een erg slechte leraar (gemiddelde klasse-cijfers rond de 3 elke ) Ik interesseerde me altijd in het vak, maar door de slechte cijfers en omdat ik er zelf niet uit kwam, gekozen voor de economische kant. Ik wil heel graag zelf beginnen met het leren (vanaf de basis, wiskunde A kennis zit er misschien nog een beetje in) van natuurkunde en wiskunde b. In september wil ik aan een technisch gerichte opleiding gaan beginnen, daarvoor zijn uiteraard natuurkunde en wiskunde nodig. Is de basis goed te leren in 6 maanden tijd? Zal mijn kennis door zelfstudie (vanaf de basis) genoeg zijn om een staatsexamen af te leggen in natuurkunde en wiA?
Heb al een en andere gelezen op deze site, maar de meeste mensen komen uit een gunstigere situatie, waar vaak nog kennis van wiksunde A en Nask ruimschoots aanwezig is. Bij mij is dit vrijwel nihil.. Waar moet ik beginnen?
Ik heb het boekje: wiskunde basisvaardigheden wiskunde voor HTO besteld.
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het lijkt me zinnig om overleg te plegen met HAVO of VWO leraren. Die zijn op to date wat de exameneisen zijn, en welke boeken ze gebruiken.
In 6 maanden de 2 jaar inhale lijkt me nogal ambitieus. Exacte vakken hebben namelijk behalve inspanning, ook gewoon tijd nodig om in je hersenen een samenhangend bouwwerk te vormen. Maar het hangt natuurlijk ook van jezelf af.
Een waarschuwing: voor N en S heb je niets aan wiskunde A. Je moet wiskunde B doen, en wel op hoog niveau.
Reddie