hoeveel ballonen passen er in een vierkante meter?

Als examenstunt willen wij ballonen in de schoon opblazen. Nu moeten we eerst weten hoeveel ballonen er in een vierkante meter passen.

Gr. Kimm

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bedoel natuurlijk kubike meter
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leuk, hebben wij ooit ook gedaan, 25 jaar geleden! Houd er rekening mee dat het opblazen heel veel tijd kost, ook met een compressor, en dat je heel veel ballonnen nodig hebt om het een beetje 'iets te laten lijken'. Begin eens met de lerarenkamer ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ligt er aan hoever je de ballonnen opblaast.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit gaat echt mega tegenvallen!!! Je bent het heel snel zat.

Antwoorden (2)

Q: Hallo, Voor een trouwfeest zouden we graag het plafond met ballonnen opvullen. Deze zaal is 16m x 18m. Hoeveel ballonnen zouden we hiervoor ongeveer nodig hebben?
A: De ballonnen hebben een diameter van 35cm, wat inhoudt dat er 9 op een m2 passen. Uw oppervlakte is 288m2 dus 288 x 9 = 2592 ballonnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je zo overduidelijk iets gekopieerd en geplakt hebt, is het wel zo netjes om de bron te vermelden!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is tegenwoordig optioneel, dus het hoeft niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is sowieso een raar antwoord, want er wordt gewoon een vraag geplakt hier. Als je dan toch gaat plakken, laat dan in ieder geval de overbodige rommel weg. Overigens had antwoorder ook in de reacties kunnen lezen dat het om kubieke meter ging, niet om vierkante meter.
Niet te groot opgeblazen nemen die +/-20 x 20cm in beslag. Er gaan dus maximaal zo'n 25 ballonnen in 1 m2.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik vermoed dat u m³ bedoeld en dan is dit nog eens x 5 = 125 stuks.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik vermoed dat u m³ bedoeld en dan is dit nog eens x 5 = 125 stuks.