Ik zie wel eens computersystemen ingebouwd in een aquarium met olie. Welke onderdelen mogen niet in de computer?

Mag de stroomkabel voor de voeding zomaar in onder het olie aangesloten worden op een computer? En hoe zit het met alle andere componenten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, dat is allemaal reuze veilig, gezien de niet geleidende olie.
De harddisk kan niet in de olie, dan loopt ie vol.
Ook optische drives niet. En de fans vinden dat ook niet lekker, maar die heb je toch niet nodig.

Toegevoegd na 2 minuten:
FILMPJE!
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zoals antwoorman al zegt, kan je de harddisk niet onder water doen.
Daarintegen kunnen de fans wel zeker onder water. Zoals in het volgende filmpje is te zien draaien de fans gewoon:
http://www.youtube.com/watch?v=6sP45uBj4-k&feature=related

Ze zullen natuurlijk langzamer draaien, toch hebben de fans nut. De fans zorgen dat er wat stroming in de olie komt, waardoor het sneller afkoelt.
In het filmpje zie je ook dat de voedig gewoon in de olie staat.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oja de DVD-drive in de olie lijkt me ook geen goed idee ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Volgens mij zijn fans echt niet nuttig onder de olie. Ze krijgen nogal op hun donder, gezien de viscositeit van de olie, en de natuurlijke convectie moet toch echt de rest doen.
Als je goed kijkt zie je dat de fan wel uit de voeding gesloopt is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het echt gaaf om te zien.