Een zonnecel of fotovoltaïsche cel wekt electriciteit op onder invloed van licht.
Hoe feller het licht om meer die cel zal opwekken.
De 2e link geeft een meer technische uitleg.

Het 2e deel van uw vraag begrijp ik niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Depauwrog heeft het eerste deel van uw vraag al beantwoord. Op het tweede deel zou ik antwoorden, een benzinemotor en een stoommachine.. Hoewel ik denk dat andere antwoorden ook mogelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga zelf je huiswerk maken! Alle apparaten die wat anders doen dan alleen warmte geven, bewegen en geven warmte, omdat elke energie altijd voor een deel in warmte wordt omgezet.. Daarnaast is warmte een vorm van bewegen (trillen)