Welke zuivere stof heeft stolpunt 61.2˚C?

Toegevoegd na 3 minuten:
ik moet een meetverslag maken over het stollen van een ''onbekende stof'', de stof heeft als stolpunt 61.2˚C maar ik weet niet welke zuivere stof dit is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
anneliez
11 jaar geleden
google eens op tabel smelt of stolpunt (is hetzelfde dus) of kijk of er zo'n tabel in je natuur-scheikundeboek staat
jc54
11 jaar geleden
Het dichtstbij komt kalium met 64C.
http://www.lenntech.nl/elementen-periodiek-systeem/smeltpunt.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@lllll Dank je! dat zou t best wel is kunnen zijn!

Het beste antwoord

Volgens Wiki is smeltpunt van Fosfortrijodide 61,2° C
Ervan uitgaande dat smeltpunt=stolpunt, dan is dit je antwoord.