hoe komt het als je thermiet op dry ice ontbrand er een explosie ontstaat?

Ik denk zelf dat het water ontleed en de waterstof ontbrandt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Droog ijs is geen water, maar co2 in vaste vorm.

De explosie die ontstaat doordat het droogijs in een enorm korte periode smelt en overgaat in gas.

De hoeveelheid ruimte die dit gas inneemt is vele malen groter als in vaste vorm.
Bij normaal smelten gaat dit rustig, maar met behulp van het thermiet gaat dit zo snel dat je van een explosieve expansie kunt spreken.