Hangt er vanaf. Je hebt meer water nodig om vuur te bestrijden. Maar om vuur te maken in water is ook tamelijk lastig.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vuur heeft zuurstof nodig en die zuurstoftoevoer zal door het water worden afgesloten. Dus zal het water uiteindelijk altijd van het vuur winnen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
vuur is warmte+brandstof+zuurstof. haal er 1 weg en het vuur dooft. water haalt de warmte weg. je hebt wel genoeg water nodig om de warmte weg te kunnen halen. (een druppel zal niet volstaan) het ligt dus helemaal aan de verhouding wie er 'wint'. (anders zou de brandweer ook niet zo'n moeite hebben om sommige branden te blussen)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als de vuur ontaat uit een olie brand, dan wint vuur van water.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Water wint en wel vanwege het feit dat vuur eigenlijk niets is. Het kan niet zelfstandig bestaan en brandt slechts zolang er materiaal en zuurstof zijn om te verbranden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het water wint van het vuur. Water kan ten alle tijde 'bestaan' ook zonder vuur. Vuur daarintegen heeft een verbrandingsbron nodig.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Is er dan een wedstrijd gaande?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gaap....... wat een saaie vragen hier toch, gaat toch nergens meer over?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
water is overheersend omdat het de toevoer van zuurstof afsluit zodat vuur dooft.