Hoeveel van een getild gewicht draagt elk ledemaat?

Als je met je armen boven je hoofd een gewicht van 100 kilo draagt, is het dan zo dat je linkerarm, rechterarm, linkerbeen en rechterbeen allemaal 25 kilo dragen, of is het dat je linkerarm en rechterarm 50 kilo dragen, en je linker- en rechterbeen ook beiden 50 kilo.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Het is zeer de vraag of het gewicht gelijkelijk verdeeld zal zijn over links en rechts, maar zowel je armen als je benen dragen 100 kilo.

Je benen zelfs meer, want die dragen ook jou.
Je armen dragen trouwens ook iets meer (zichzelf).
rose
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Volledig en juist antwoord. Vraag kan worden gesloten.

Andere antwoorden (3)

Elke arm 50 kilo en de elk been 50 kilo inderdaad...

Toegevoegd na 27 minuten:
Sterker nog als je dat wil, elke bovenarm draagt 50 kilo, elke onderarm draagt 50 kilo en elk bovenbeen draagt 50 kilo en elk onderbeen draagt 50 kilo, dat is 400 kilo... En elke voet draagt 50 kilo, dus dan is het 500 kilo...

Maar zo werkt het niet, dat mag je niet optellen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het gewicht precies in evenwicht houdt is het gelijkelijk verdeelt over je armen en benen dus iedere arm 50 kg ieder been 50 kg en je rug draagt het totale extra gewicht van 100 kg,dit is dan ook de reden dat je rug kwetsbaar is ale je verkeerd tilt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk dat dit wetenschappelijk niet uit te zoeken is. Maar mijn antwoord zou luiden beiden armen 50 kilo per arm. Maar dat is slechts een aanname.