hoe kan je een euro magnetisch maken?

ik wil een illusie doen door een euro te laten verdwijnen maar door voor moet de munt magnetisch zijn (zie the raven) er worden wel dollarcenten en pennies mee geleverd maar dat valt hier natuurlijk op. Hoe kan ik dit oplossen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (4)

Je kunt ijzer magnetisch maken door er lang met een magneet over te wrijven (steeds in dezelfde richting) deden wij vroeger met naalden, was mn moeder niet blij mee, want alle naalden in naaidoos werden 1 kluwen.
Het magnetisme houdt niet lang aan, en ik heb geen idee of munten genoeg metaal bevatten dat je magnetisch kunt maken, en of ze dan sterk genoeg zijn voor je truc
anneliez
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hahahaha briljant +
Dit kan gewoon niet. Alleen koolstofhoudend staal kan permanent magnetisch gemaakt worden. Jouw euro is gemaakt van nikkel (het binnenste gedeelte) en brons (de buitenrand).

Toegevoegd na 8 uur:
Blijkt dat de munten van één, twee en vijf eurocent inderdaad uit staal bestaan met een koperen coating. Dus die zijn wel magnetisch te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen enkel muntstuk is gemaakt van staal, anders zouden deze roesten. Je zou dus al een valse euro uit staal moeten hebben om deze magnetisch te maken. De stukken van 2 en 5 cent zijn gemaakt van koper, ook al niet magnetisch te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Nederwiet: roestvast staal misschien? 1, 2 en 5 cent zijn echt gemaakt van staal met een koperen laagje erover. Dat staal is prima te magnetiseren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Widar: heb dit in mijn antwoord achteraf ook gecorrigeerd. Ik zal maandag op het werk eens een gat boren in een eurocent, puur uit nieuwsgierigheid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vreemd, ik heb die toevoeging eerder niet gezien, alhoewel je die volgens het vermeldde tijdstip eerder hebt geplaatst dan mijn reactie.
Alleen 1,2 en 5 cent zijn magnetisch te maken. Zij bevatten ijzer en koper. Bij de rest van de Euromunten is het niet mogelijk om ze magnetisch te maken.
Magnetisch maken doe je met een magneet.
Als je nou met deze magneet de hele tijd dezelfde kant op wrijf, dan wordt het muntje magnetisch, omdat alle deeltjes even dezelfde kant op wijzen. Het muntje is maar even magnetisch.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is wel een mouw aan te passen met een mini neodymium magneetje , een boortje en wat superlijm.