Is er een verschil van dichtheid van rook tussen verschillende merken sigaretten?

Soms zie ik mensen roken, en de ene blaast een dikkere rookwolk dan de ander... vandaar deze vraag.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Jazeker is dat zo.
Er zijn verschillende merken meestal de lichte merken
die hebben geperforeerde filters, dat wil zeggen voor
het oog niet zichtbare gaatjes,daardoor zuig je lucht mee,
en natuurlijk ook weer uit.

Toegevoegd na 8 minuten:
Dit geld niet voor shag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er zal zeker verschil in zitten ja, zoals het merk Kent bijvoorbeeld, die hebben geperforeerde filters, waardoor er als het ware valse lucht mee wordt gezogen.
Je hebt het alleen over de uitgeblazen rook, en dat heeft natuurlijk ook nog te maken met de grote en intensiteit van het hijsen van de roker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker, tussen zowel merken als varianten van het merk.
De dichtheid wordt voornamelijk veroorzaakt door de verbrandingsresten van teer.
Deze zware koolwaterstoffen hebben een wisselende samenstelling, die zelfs per sigaret kan verschillen.
Dus is ook de dichtheid van de rook per sigaret(tenmerk-variant) verschillend.
Wat ook een rol speelt is de luchtvochtigheid en de temperatuur van de gloeiende tip.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De verschillen zijn niet zo erg groot als je het op de sigaretten zelf bekijkt. Met filter scheelt veel ten opzichte van zonder filter (of shag). Het maakt wel uit op welke wijze je rookt, trek je lang aan je sigaret dan zuig je meer rook in dan als je een kort trekje neemt.
Maar waar je de grootste wolken mee uitblaast is met stoom... oftewel als je in koude buitenlucht rook uitblaast dan heb je behalve de rook ook nog eens de waterdamp van de ademlucht die zichtbaar is. Dat geeft een veel groter verschil dan de filtersigaretten onderling of de ongefilterde sigaretten onderling.
itsme