Waar kan ik Superconductor type-II kopen?

Voor een school project wil ik een zwevende trein maken die op stikstof rijd. Hierbij maak ik gebruik van magneten en de superconductors. De conductors zijn (BSCCO). Als je kennis hebt over dit project zou je me dan meer kunnen informeren met dingen als: wat voor magneten ik nodig heb en hoe ik alles op de goede manier kan doen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Voor zover ik weet kun je dit soort supergeleiders niet zo kopen. Je zou eens aan de bel kunnen trekken bij AMOLF in Amsterdam of bij prof.D.Blank bij de UT in Enschede.
Hoe moet ik me dat trouwens voorstellen: een trein die op stikstof rijdt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dankjewel voor je tips, probeer het filmpje te bekijken, dan begrijp je meteen wat ik bedoel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet hoe dat werkt. Je creëert een lopend magneetveld, waarbij je supergeleidende materialen gebruikt. Die (vloeibare) stikstof is alleen nodig om de supergeleiders op een temperatuur te houden waarbij de materialen supergeleiding vertonen. Zo'n trein rijdt dus niet op stikstof. Dat is de achtergrond van mijn, wat flauwe, opmerking. In Duitsland zijn ze er gek op. Misschien moet je daar eens rondkijken.