worden diamanten goedkoper met de jaren of lijkt het maar zo ?

Ligt het aan mij of worden diamanten steeds goedkoper vergeleken vroeger ik heb oorbellen gekocht in parijs 1 paar 1.25caraat vs1 clarity en ze waren nog geen 1000 euro ??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dit soort handel is afhankelijk van de economische conjunctuur. In tijden van crisis zijn er minder kopers een het aanbod blijft gelijk, dan daalt de prijs. Vooral als een winkelier zo'n stel al een tijd op voorraad heeft. In werkelijk heid is de prijs van diamant op de wereldmarkt behoorlijk gestegen. Dit komt door de relatief grote vraag uit Aziatische landen. Ik denk dat die oorknoppen in Parijs al een tijdje op voorraad lagen....is overigens niets mis mee, ze verouderen niet.,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tegenwoordig kunnen ze ook kunstmatig diamanten maken. (zeer hoge druk dmv explosies).
Dat doen ze steeds beter, dus ik verwacht dat ze meer en meer goedkoper gaan worden.
Dus geen goede investering, diamanten ;-)

Voorlopig geld dat alleen voor zeer kleine diamanten.