Hoe maak je kneedgum weer zacht?

Mijn kneedgum is hard en het brokkelt steeds. Heeft iemand hier tegen een goede tip?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
21K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weggooien en voor 0.50 cent een nieuwe halen bij de action.
tesse
een jaar geleden
voeg er zeep bij en kneed het heel vaak

Antwoorden (3)

Niet!
Kneedgum is een kunststof of eigenlijk een polymeer. Als het hard wordt zijn de eigenschappen echt veranderd en dat is niet omkeerbaar.

Zelfs als je met oplosmiddelen zou prutsen dan worden waarschijnlijk de zachte delen heel kleverig maar die harde stukken blijven.

Vergelijk het met klei die hard is geworden, die krijg je ook niet meer zacht.
11 jaar geleden
kaylee
een jaar geleden
echt wel de tips hier werken prima!
je moet het een tijdje in je hand houden, die is warm, dat word hij wat soepeler en als je er dan een tijdje mee speelt word hij vanzelf weer zacht. ik hoop dat het je helpt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met water en zeep zeep maakt het weer zacht en water flexibel
goede tip dus
1 pak je harde kneedgum
2 pak een (bakje) water
3 neem wat zeep\afwasmiddel
4 kneed alle zeep of afwasmiddel en water door je harde kneedgum
5 en spelen maar! of gummen

super veel succes en ik hoop dat het bij jou ook werkt!
een jaar geleden