Doordat de haar met het water mee naar binnen wordt gezogen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij moet dat het juiste antwoord zijn.
Als de spons nat is, dan werkt het water als 'glijmiddel' en kan een haar diep binnen dringen. Eenmaal droog, is het heel moeilijk om al die haartjes eruit halen, vaak breek het haartje of scheur je de spons.
+ van mij.
En ook goeie vraag! + ook!
een haar is net als de spons niet glad. Haar heeft schubben die als een weerhaak overelkaar zijn geplaatst. Zij blijven steken aan het ruwe oppervlak van de spons en door de structuur van de haar alleen maar 1 kant op bewegen. Langs dat ruwe oppervlak de spons in.