Hoe haal je korrelige (heel veel hele kleine) samenklonteringetjes uit kokosmelk? (Uit blik.)

Het zijn zeker geen grote samenklonteringen; bij 't roeren zie je ook niet echt klonters - wel een soort kleine korreltjes hier en daar. Niet echt te vergelijken met klonters in je brinta bijvoorbeeld, als je niet goed geroerd hebt.
De structuur voelt er een beetje 'zanderig' door met de tong, al is zand veel harder.
Hoe kan ik 't smoothen? Misschien door iets water bij te voegen, maar dat wil ik eigenlijk niet.
Misschien kan 't met een staafmixer, maar die heb ik (helaas nog) niet... En om 't nu alleen daarvoor aan te schaffen - ik heb zo ding eigenlijk zelden of nooit nodig.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Als je het gebruikt voor een warm gerecht vedwijnt het zodra het warm genoeg wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah! Nee, niet warm - maar misschien helpt 't wel als ik 't verwarm en daarna direct in de koelkast zet. Ga ik proberen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het bij het afkoelen juist nog meer klonten zal vormen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Potver3... Hahaha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch maar de zeef uit de kast vissen?

Andere antwoorden (5)

Heb je geen zeefje?Een theezeefje of zo..Zo niet..schenk het dan in een filterzakje en laat het uitdruipen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'T blijkt dat bij een theezeefje 99% in 't zeefje blijft... Ik begin me af te vragen, is dit wel melk... En niet stiekum pulp met water. Alhoewel 't echt op de verpakking staat dat 't melk is.
Ik zou er niets meer mee doen. Beschouwen als, niet goed meer. Is kokosmelk niet over de datum.?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, net open - en afgezien van structuur (die trouwens wel zo op je tong smelt) smaakt 't uitstekend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mixer erdoor of zeven.
Smakelijk eten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een schone katoenen of linnen doek gebruikt
lukt het misschien, ik denk dat filterpapier gemakkelijk dicht slaat, dat heb je met eiwit en vetbolletjes, wat het denk ik zijn.
Je kunt de doek in een grote trechter vouwen of over een pan of zo spannen.
De oude katoenen luiers zijn op zich heel geschikt.
Die zijn er waarschijnlijk alleen nog gebruikt.
Dat geeft dan wel een nare bijsmaak.
Veel succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien giet je het door een stromijn.. met hele fijne gaatjes...