hoeveel volt komt er uit een defibrilator?

in films zie je het: CLEAR! en dan die schok waarbij de borstkas soms 30 cm omhoog komt... Hoeveel volt is dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
13K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Defibrillatie

Het beste antwoord

Dit kan tot wel 800 volt zijn. Echter voltage niet een spannende eenheid om te bepalen of dit nou veel of weinig is. Veel belangrijker is het vermogen: maximaal 360 joule (watt*seconde)

Die wilde bewegingen zijn net zo kloppend als mensen die 3 meter achteruit schieten als zij met een pistool in hun knie worden geschoten. Onzin :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, in het echt zie je wel een spierreactie op de borst, maar het is echt niet zo dat het hele lichaam de lucht in wordt gelanceerd zoals in TV-series of films weleens wordt gesuggereerd. Gelukkig maar, want als je lichaam zo'n stroomklap zou krijgen dat het helemaal verstijft en zichzelf lanceert zou dat zeer ongezond zijn.