Wat is het verschil tussen KG en K?

Ik vulde bij mijn natuurkunde proefwerk Kilogram in. het was fout want het moest Kilo zijn. Wat is het verschil tussen Kilo en Kilo-gram?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
17.4K

Het beste antwoord

Kilo betekent 1000. Informeel gebruiken we kilo als afkorting voor kilogram (duizend gram), maar dat is eigenlijk niet 'juist' dus, want kilo zelf betekent simpelweg 1000 en niet 1000 gram.
In wetenschappelijke termen, en vooral bij een natuurkunde proefwerk, moet gewoon netjes kilo gebruikt worden als er 1000 bedoeld wordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Kilo is officieel niks. Dit wordt gebruikt als afkorting van Kilogram.
Kilogram zou dus goed gerekend moeten worden mocht het echt een vraag zijn omtrent gewicht