Wanner de .... keer zo klein wordt, wordt de ...... keer zo langzaam. Ik weet niet hoe je die uitrekent. Zie verder info?

Mijn gegevens zijn
1 6,5

De constante van het tweede rijtje is gemiddeld 1,58 alleen snap ik die van het eerste rijtje niet!
Kan iemand helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
uhhhm 1.58? komt bij mij toch echt niet uit, en 1, .75 .5 en .25 lijkt me het verband toch niet heel lastig te ontdekken.

Het beste antwoord

Te zien is dat in het eerste rijtje er telkens 0,25 van de waarde afgaat. Hier is geen factor aan te verbinden, aangezien het gaat om een rij van getallen die wordt bepaald door optellen/aftrekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

rij 1 is je x-as en rij 2 is je y-as.
zoals je kunt zien, is deze lijn niet lineair, dus lijkt het me dat dit een parabool moet zijn.
maak een grafiek en zet deze 4 punten erin.
kijk watvoor vorm het is, lijkt me een parabool, dus in de berekening gebruik je kwadraat.
ik heb het even snel getekent, en het lijkt me inderdaad kwadraat.
ik heb 2 jaar terug 1 jaar havo gedaan, maar ben helaas (door mijn andere vakken) doorgegaan op vmbo-t.
hier heb ik wel een 9 als eindcijfer voor op mijn diploma.
voor een parabool gebruik je volgens mij deze formule:
y = ax2 + bx + c
hem in deze situatie lukt me momenteel niet, ben een beetje wazig.
hoop dat dit helpt

Toegevoegd na 8 minuten:
het is alleen wel onhandig aangezien je niet weet waar het nulpunt ligt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh ja, en het is een dalparabool zo te zien