Waarvoor wordt Röntgenstraling nogmeer gebruikt naast het maken van Röntgenfoto's?

Ik las ergens ook het controleren van lasnaden, hoe gaat dat in z'n werk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Ook voor lasnaden gebruikt men Röntgenfotografie: het is dus dezelfde toepassing als medische Röntgenfotografie.
Ook de bagagecontrole op vliegvelden en containerscanners in de haven maken er gebruik van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel divers , ook bestaat er kort door de bocht een röntgen microscoop, die tot op atoom niveau inzichten in structuur van kristallen enz . En natuurlijk in de sterren kunde , is aan of wezenheid van röntgen straling reden om gebieden in de ruimte aan te nemen dat er een ster of zwart gat , of dat er veel materie samengeperst is .met als gevolg een röntgen bron . Dus voor het heel kleine en het enorm grote . Ja bij de douane je koffer , een vracht wagen . Maar ook wordt(werd) het als bestraling tegen diverse kanker soorten ingezet .