Geluid is niet veranderd. De wind klinkt nu toch echt hetzelfde als vroeger; net als de zon ook niet van kleur is veranderd, of de bast van een boom ruw voelt. Alleen de notatie van geluiden en de meetsystemen zijn veranderd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, geluid(waarneming) is zeker veranderd.

Tot we een wetenschappelijk manier hadden gevonden om geluid te meten waren we afhankelijk van de limieten van ons eigen gehoor.

Sinds wat handige uitvindingen hebben we het spectrum van geluid enorm kunnen verbreden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geluid is niet ontdekt maar was er altijd al,sinds het ontstaan van de aarde.Wij hebben met hulpmiddelen een extra dimensie aan geluid gegeven,oa door geluidsklanken in een bepaalde volgorde te plaatsen,zodat een voor ons gevoel aangename situatie om aan te horen ontstond.